VÁLLALÁSI FELTÉTELEK 2022

* +2 alatt a járművezető és idegenvezető részére fenntartott első ülések értendők   

** Parkolási és áthajtási díjakat a transzferárak nem tartalmaznak, ezen járulékos költségek a megrendelőt terhelik.

Áraink nettó árak, a belföldi személyszállítást terhelő 27 % ÁFÁ-t nem tartalmazzák. A hatályos törvényi előírás értelmében külföldi út során az ÁFA mértéke a hazai szakaszra vetítve 0%, a nemzetközi szakaszra az érintett ország(ok)ban alkalmazott áfakulcs vonatkozik.

Felhívjuk figyelmüket a következő oldalakon található Vállalási és Utazási Feltételekre!

VÁLLALÁSI FELTÉTELEK 2022

Kiállási díj:

– ha a kiállási / végzési helyszín Budapest területén belül található, akkor a szállítás a rendelt járműkategória óradíjának megfelelő összegű alapdíjról indul  

– Budapesten kívüli kezdési / végzési helyszín esetén a ténylegesen ráfordított üzemóra vagy km kerül alapdíjként felszámításra  

Szállítási díj:

– a szállítási feladat jellegétől függően az óra- vagy kilométer alapú díj vagy rögzített egységár (trf ár, napi ár, stb.) + járulékos költségek1 együttes összegét jelenti

– a kategóriáknál megadott minimum díjak2 kiállásonként (alkalmanként) értendők és maximum 3 óra, előre megadott időtartamon belüli folyamatos használatot tartalmaznak. Minden további megkezdett órát – 15 perc túlhasználattól – egész órára kerekítünk 

– éjszakába nyúló vagy éjszakán átívelő óradíjas szállítási feladatoknál a 23:00 – 05:00 közötti időszakra 50% felárat számolunk fel (kilométer vagy rögzített egységár esetén a megadott díjak az éjszakai felárat tartalmazzák)

– kettő vagy több napos vidéki / külföldi szállítás esetén a napi minimum díj 270 km-nek felel meg. Ez a díj legfeljebb 12 óra folyamatos napi használatot tartalmaz. 12 órát meghaladó napi igénybevétel esetén a többlethasználat is felszámításra kerül. Ezekben az esetekben vizsgálni kell, hogy a járművezető adott napi munka és pihenőideje ez lehetővé teszi-e? A napi munkaidőt követően egy legalább 9 órás összefüggő pihenőidő kötelező

Belföldi napidíj (Budapest területén kívül) 

  • első buszvezető napidíja:          30 EUR/nap
  • második buszvezető napidíja: +60 EUR/nap

Külföldi napidíj

  • első buszvezető napidíja:           60 EUR/nap
  • második buszvezető napidíja:+100 EUR/nap

Szállás / ellátás:

-kettő vagy több napos út esetén a járművezető(k) egyágyas szállásának és félpanziós (reggeli + vacsora) ellátásának biztosítása a megrendelő feladata. Elmaradt étkezésenként 10 EUR/gkvez/étkezés kerül felszámításra 

Opcionális szolgáltatások: 

-Wi-Fi, étel vagy ital bekészítés, gyerekülés, stb.)

– ajánlatkérés során kérjük érdeklődjön értékesítő kollégáinknál az aktuális lehetőségekről

Egyéb járulékos költségek:

– parkolási díj, úthasználati díj, napidíj, üresjárati elő- vagy utószállások költsége, további eseti költségek (a járműkategóriák alapdíjai (óra-, km-, transzferdíj) ezeket a járulékos költségeket nem tartalmazzák)

– a parkolási díj fizetését jellemzően a sofőrök intézik és a tényleges összeg hozzáadódik a végszámlához

– úthasználati díjak esetén az adott járműkategóriához tartozó, legkisebb időszak / jogosultság kerül felszámításra, lenti kivétellel

– Pest megyei fizetős útszakaszok használata után a  6+2 fős mikrobuszokig 7 EUR + Áfa, a 12+2 fős kategóriától pedig 15 EUR Áfa /alkalom / jármű járulékos költséget terhelünk fel. 

Általános forgalmi adó:

– Áraink nettó árak, a belföldi személyszállítást terhelő 27 % Áfát nem tartalmazzák. A hatályos törvényi előírások értelmében külföldi út során a magyarországi szakaszra eső Áfa mértéke 0%. Bizonyos tranzit- és célországok esetében ez szintén lehet 0 %. Mivel az erre vonatkozó szabályok és az alkalmazott adókulcs is országonként eltérő, ezért mindenképpen kérje előzetes kalkulációnkat! 

-kettő vagy több napos zárt csoport esetén – a NAV állásfoglalásával összhangban -kizárólag az a nap tekinthető Áfa-mentesnek, amelyeknek van külföldi szakasza is. Csoporton belüli, csak belföldi napok esetén a napi szolgáltatást terhelő Áfa mértéke: 27%, függetlenül a megrendelő (számlafizető) honos országától. 

-a napidíjat terhelő Áfa mértéke bel- és külföldön egyaránt 0%!

Poggyász: 

– általánosan kezelhető poggyászmennyiséget utasonként egy nagy- és egy kézipoggyász jelent. Járműveink ennek megfelelően rendelkeznek a kategóriának és utazói létszámnak megfelelő saját csomagtérrel, ez alól csupán a 12+2 illetve 18+2 személyes buszok képeznek kivételt, ahol kézipoggyász feletti csomagmennyiség elhelyezéséhez külön csomagszállító utánfutó is szükséges lehet. Cégünk ezeket a normál útipoggyász szállításra kialakított utánfutókat – az útdíjak kivételével – térítésmentesen biztosítja. Speciális utánfutó szükséges pl. kerékpárok, vízi közlekedési eszközök szállításához, ezen utánfutók bérlési lehetőségét és költségeit egyedi ajánlat révén van lehetőségünk meghatározni. 

Várakozási idő:

– repülőtérre érkező utasok esetén a transzferdíjba foglalt, standard várakozási idő maximum egy óra. Ezt meghaladó várakozási igény esetén minden megkezdett óra felszámításra kerül

– repülőtérre induló utasok esetén a transzferdíjba foglalt, standard várakozási idő maximuma fél óra. Ezt meghaladó várakozási igény esetén minden megkezdett óra felszámításra kerül

– egyéb esetekben az eredeti időtartamhoz, illetve kalkulációhoz képest keletkező többletidő kerül elszámolásra. Ennek a munka- és menetidőre vonatkozó következményeit a vis major rész tartalmazza.

Sebességhatárok: 

– személyautókra vonatkozó közlekedési szabályok / sebességhatárok csupán a 6+2 férőhellyel rendelkező járművekre érvényesek 

  külön sebességhatárok érvényesek a 12+2 személyes vagy annál nagyobb férőhellyel rendelkező autóbuszokra. Ennek megfelelően településen belül 50 km/h, országúton 70 km/h illetve autópályán 100 km/h a maximálisan megengedett sebesség

– az egyéb időszakos vagy állandó korlátozás alá eső útszakaszok fentiek alól kivételek 

– bármely utánfutóval szerelt jármű autópályás közlekedés esetén a járműszerelvényre vonatkozó 80 km/h korlátozás alá esik  

Menetidő: 

– menetidő tervezésénél kérjük, hogy a közlekedési sebességhatárokat, a vezetési és pihenési időkre vonatkozó részben foglaltakat, illetve a külső körülményeket egyaránt vegyék figyelembe

– felhívjuk megrendelőink figyelmét, hogy a maximált sebességhatárokon belül a mindenkori forgalmi, időjárási, látási és útviszonyoknak megfelelő biztonságos utazási sebesség megválasztása a járművezető kizárólagos hatásköre és kötelessége, a szállított utasok, a rá bízott közlekedési eszköz és a közlekedésben részt vevő külső szereplők biztonságáért személyes (a hivatás körében okozott büntetőjogi) felelősség terheli

Megrendelés adatai:

– a megrendelésben megadott időpontok és egyéb, a megrendelés teljesítéséhez nélkülözhetetlen adatok hitelességéért a megrendelő felel. Ezek ellenőrzése, felülbírálata nem képez szolgáltatói feladatot (járatszám, érkezési vagy indulási időpont, csomagmennyiség, utaslétszám, egyéb)

Megrendelés minimális adattartalma: 

  • Dátum
  • Létszám
  • Jármű kategória 
  • Jármű darabszám 
  • Kiállási és végzési helyszínek 
  • Napi / programonként megadott konkrét kezdési-végzési időpontok 
  • Úticél (Budapest, vidék vagy külföld)
  • Útvonal/menetrend 

Megrendelés módosítása:

– járműkategória módosításával minden esetben új megrendelési igény keletkezik, melynek visszaigazolása az újonnan igényelt kategória szabad kapacitásának függvényében történik.

  kiállási vagy végzési időpont módosítása a már megrendelt időtartamon (idősávon) belül lehetséges. 72 órán belüli módosításnál a lemondási feltételekben foglaltak lépnek életbe

– a kiállási vagy végzési időpontnak az eredeti idősávon túlnyúló módosítása (korábbi kezdési vagy későbbi végzési időpont, a teljes szállítás időbeli elcsúsztatása) minden esetben új megrendelésként kezelendő, melynek visszaigazolása az aktuális szabad kapacitás függvényében lehetséges   

– úticél és a köztes megállók sorrendjének módosítása az eredi idősávon belül, a teljesíthetőség figyelembevételével és az esetlegesen felmerülő többletköltség vállalása mellett lehetséges

Rendelkezésre állás feltételei:

– a jármű addig állhat rendelkezésre, ameddig a megrendelésben kérték
– kezdési és végzési időpontok fél órát meghaladó módosítását nem tudjuk automatikusan elfogadni. 

– egyedi felülvizsgálással tudjuk esetlegesen tovább biztosítani a járművet, az előzetesen kért végzési időpontnál 

– a hosszabbítás kérése minden esetben a referensnél vagy az ügyeletes vezénylő kollégánál történik
– a járművezetővel ezt egyeztetni nem célszerű és kérjük mellőzni is 

– fentiek számlázása: legalább az eredetileg megrendelt igénybevételnek megfelelően történik 

– buszrendelések kritikus pontja az esti programok befejezése. Ezt kivédendő, nehezen kalkulálható végzési időpont esetén javasoljuk biztonsági tartalékot képezve a rendelkezésre álló idősávot egy vagy két órával túlrendelni.   

– korlátozás alá eső / speciális helyszínek behajtási, parkolási engedélyeinek beszerzése a Megrendelőt terhelik

Lemondási feltételek: 

– megrendelt és visszaigazolt szolgáltatást lemondani kizárólag irodai kapcsolattartónál lehet, kizárólag írásos formában és a törlést visszaigazoló válaszlevelünk által válik elfogadottá. Az irodai időn kívüli, munkaszüneti vagy ünnepnapokon beérkező lemondások feldolgozására és visszaigazolására az azt követő munkanapon nyílik lehetőségünk. Fentieket megelőzendő kérjük, hogy szűk határidők vagy pihenőnapok esetén az írásbeli lemondás elküldésével egy időben szóbeli (telefonos) értesítés is történjen, az állandó ügyeleti elérhetőségen keresztül

Általános lemondási feltételek:

 – 72 órával a kiállás előtt lemondott megrendeléseknél nem számítunk fel lemondási díjat.

– 72-24 órával a kiállás előtt lemondott megrendelésnél a kötbér mértéke a megrendelés várható összegének 50%-a, de legalább az adott járműkategória minimum kiállási díja

– 24 órán belül lemondott megrendelések 100 %-ban fizetendők

Speciális lemondási feltételek: 

– több járműre vonatkozó, kiemelt időszakot érintő (nemzeti ünnepek, kiemelt szállítási feladatokkal járó  vallási, sport vagy kulturális események) vagy több napon átívelő komplex szállítási feladatok esetén a fenti határidők módosításának jogát fenntartjuk. Ezekre az egyedi esetekre a konkrét árajánlatban és/vagy megrendelés-visszaigazolásban foglalt külön lemondási feltételek vonatkoznak

Vis major szituáció:

– ha a megállapodásban rögzített fuvarfeladatok vagy egyéb kötelezettségek részleges vagy teljes körű teljesítése külső körülmény miatt elháríthatatlan akadályba ütközik (rendkívüli állapot, hatósági intézkedések, útzár, extrém időjárási körülmények, elemi csapások, bombariadó, terrorizmus, vandalizmus, háborús események)

Járművezetők vezetési és pihenési idejére vonatkozó 561/2006/EK előírások: 

– egy járművezető napi (24h) munkaideje 13 óra, ezen belül 9 óra vezetési idő megengedett. Ennek része az üresjáratra vagy telephely ki- és beállásra fordított idő is. Heti két alkalommal a vezetési idő 10 órásra nyújtható 

– két gépkocsivezetővel teljesített járat esetében maximum 21 órás munkaidő alatt legfeljebb 18 órányi vezetés engedélyezett, melynek szintén része az üresjáratra vagy a telephely ki- és beállásra fordított idő.

– a napi előírt rendes pihenő 11 összefüggő óra, melyet a járművezető(k)nek megfelelő pihenést és tisztálkodást biztosító szálláshelyen kell tölteniük. Ez a napi pihenőidő heti viszonylatban 3 alkalommal 9 órára csökkenthető.

– a napi folyamatos vezetés maximuma 4,5 óra, ezt követően legalább 45 perc egybefüggő állásidő kötelező, melyet újabb 4,5 óra vezetéssel töltött idő követhet. Az első 45 perc állásidő osztottan, azaz 15 perc majd 30 perc bontásban is teljesíthető.

– éjszakai (22:00-06:00) folyamatos vezetés maximuma 3 óra, ezt követően a fenti állásidő kötelező.     

– legfeljebb 6 összefüggő nap után 24 óra egybefüggő pihenőidő kötelező, ezt követően még további 5 napi munkavégzés lehetséges, majd a teljes fennmaradó kétheti pihenőidő kitöltése (45-69 óra) kötelező.   

– speciális feltételek mellett az Európai Közösség tagállamaiban tett körutazás esetén (legalább 3 tagállamot legalább 24 óra időtartamra érintő) lehetőség van 12 egymást követő munkanap teljesítésére (erre vonatkozó útiterv megtervezéséhez mindenképpen kérje külön ajánlati segítségünket) 

– tagállami korlátozások: Franciaország esetében a napi munkaidő nem haladhatja meg a 12 órát, a 10 órás nyújtott vezetési ciklus pedig nem vehető igénybe. Magyarország gyermekszállítást szabályozó rendelete nem teszi lehetővé gyermekcsoportok éjszakai (23:00-04:00 közötti) szállítását, továbbá gyermekszállítást végző járművezetők nemzetközi viszonylatot nem teljesíthetnek alvászavar mentességet igazoló szakorvosi engedély nélkül

Árak változtatásának joga: 

– amennyiben a gázolaj literenkénti árára vonatkozó hatósági elszámolóár az 500 Ft-ot tartósan, de legalább két egymást követő naptári hónapban meghaladja, úgy cégünk a konkrét szállítási feladatokra kiadott vagy éves viszonylatban közzétett általános vállalási árak érvényességi időn belüli változtatásának jogát fenntartja.

UTAZÁSI FELTÉTELEK 2022

Közlekedésbiztonság:

  • járműveink biztonsági övvel felszereltek, azok használata az utazás teljes időtartama alatt kötelező. Állva utazni, menet közben a járművön sétálni tilos 
  • az utastérbe csak kézipoggyász méretű, a kalaptartón vagy az ülések alatt biztonságosan elhelyezhető csomagok felvitelére van lehetőség. Ennél nagyobb méretű poggyászok és egyéb tárgyak szállítása a jármű saját csomagterében (bizonyos típusoknál csomagszállító utánfutóban) történik. A csomagtér átlagos kapacitása utasonként egy nagy és egy kézipoggyászra tervezett, ezt meghaladó csomagmennyiség szállítására előzetes egyeztetés alapján külön járművet tudunk biztosítani
  • A le- és felszállási helyszíneket előzetes javasolt a referensekkel egyeztetni, a közlekedés sajátosságai miatt, minden eshetőségre azonban nem lehet előzetesen felkészülni.
    A helyszínen a csoport biztonságát a sofőr tudja szavatolni, ezért minden esetben ő dönti el, hogy egy adott helyszínen a le- és felszállás idejére meg tud-e állni. Szabálytalan megállást – amivel kockáztatja a leszálló utasok testi épségét – köteles visszautasítani (köteles jogkövető magatartást tanúsítani). Az ebből fakadó reklamációt minden esetben elutasítjuk

Egészségügyi biztonság / Covid protokoll: 

  általános esetekben a megrendelő előírásait követve vagy ennek hiányában   

  belföldön – hazai szabályozásnak + a belső protokollnak megfelelően

– külföldön– tranzit és célország járványügyi intézkedéseinek megfelelően járunk el (konzuliszolgalat.hu)

Étkezés:

  • az autóbuszokon bizonyos ételek és italok fogyasztás közbeni elhelyezésére, visszatárolására nincs lehetőség, ezért cégünk a kisebb kiszerelésű, visszazárható csomagolású, szennyeződést nem okozó italok (műanyag palackos ásványvíz, üdítők) és csak meghatározott ételfélék (müzliszelet, banán, alma, tramezzini típusú szendvics) fogyasztását javasolja. Előzetes igény esetén fenti bekészítéseket cégünk biztosítja
  • pohárból vagy dobozból fogyasztható italok illetve melegkonyhai, gyorséttermi kínálatban elérhető ételek fogyasztását kérjük, hogy a jármű fedélzetén mellőzni szíveskedjenek

Fedélzeti mosdó használata:

  • 49-57 személyes autóbuszaink fedélzeti mosdóval rendelkeznek.  Ezúton szeretnénk felhívni kedves megrendelőink figyelmét, hogy használatuk mind a különjárati közúti közlekedésre vonatkozó szabályoknál, mind kialakításuknál fogva speciális, eltér a illetve kötöttpályás közlekedés során megszokottól. Igénybevételük előzetes jelzés alapján, a lenti feltételek mellett lehetséges:  
    • a folyadéktartályok méretéből adódóan az öblítésre, illetve kézmosásra igénybe vehető vízmennyiség véges, csak a ,,vészhelyzetekre” jelent megoldást, a teljes utazóközönség folyamatos kiszolgálására nem alkalmas  
    • téli időszakban csak fagyállóval feltöltve üzemeltethető, kézmosó használatára nincs lehetőség
  • az utazások időtartamától függően, rendeletben előírt időszakonként járművezetőink 15–45 perc összefüggő állásidőre kötelezettek (lásd: Vállalási Feltételek / 561/2006/EK előírások). Célszerű ezeket a kötelező pihenőket a csoport egészségügyi pihenőivel is összehangoltan, kiépített infrastruktúrával rendelkező pihenőhelyen eltölteni.  A szükséges menetidő, illetve az utazás gördülékeny megtervezéséhez előzetes segítséget tudunk nyújtani.
  • a fedélzeti mosdó menet közbeni használata sem a mozgásban lévő különjárati autóbuszokra vonatkozó közlekedési szabályok szerint (biztonsági öv használatára vonatkozó bekezdés), sem higiéniai, sem a személyes biztonság okán nem lehetséges!

Rongálás, szennyezés:

  • az autóbusz belső berendezéseiben, felszereltségében, kárpitozásában nem rendeltetésszerű használattal okozott károk helyreállítási költségeit cégünk a megrendelőre hárítja tovább  
  • a fedélzeti mosdó nem megfelelő használatából adódó tisztítás és fertőtlenítés költségét cégünk a megrendelőre hárítja tovább
  • az étkezésre vonatkozó feltételek be nem tartása esetén a szennyeződések eltávolításának költségét cégünk a megrendelőre hárítja tovább
  • ezen költségek közül fix költség az adott járműkategória egyszeri minimális kiállási díja. Változó költség a pótlások és javítások anyag- és munkadíja vagy a takarítási –fertőtlenítési díj.